Maksuamet (Maksu- ja Tolliamet maksuhaldurina) kui seadusandlik, täidesaatev ja kohtuvõim. Seni veel kohtuvõim pole, aga kohtutäituri võimekust omab küll, st saab varasid arestida jms. Seadusandlik võim maksuamet juba on. Loob oma loogikat, lähtuvalt muidugi seadustest, mille alusel siis maksustada kõikvõimalikke tegevusi. Aga märgime siiski, et ta kasutab oma loogikat, mitte seaduses kirjapandut kontekstis äriseadustiku, vabariigi kui sellise põhimõtte jm huvitavate ettevõtluse ja üldse elamisega seotud seadustega.
Kuna on ka täitevvõim, siis määrabki oma loogika alusel välja mõeldud maksud isikule tasumiseks.
Kohtuvõimu veel ei ole, aga õnneks saab anda kohtusse riigilõivu tasumata, seetõttu saab oma loogika alusel väljamõistetud ning legaalses (mis pidi olema siiski süütegu, tuues analoogia maksuametnike laialt välja tooduga, et legaalsed ja mittelegaalsed maksudest hoidumised on kõik süüd loovad teod) kohtus kaotajaks jäädes, siiski edasi kaevata. Juristid ja advokaadid olemas, miks me neid siis ei peaks kasutama? Aga tõsi, vaja on see kuritegelik nähtus, kohus, likvideerida ning tuua ka kohtumõistmine maksuameti tegevuseks.
Ma seni olen küll olnud seda meelt, et maksuamet peaks lähtuma seaduste komplektist, mitte üksnes üksikseadusest. Samuti peaks hakkama maksumameti tiibu kärpima, sest ega ilma asjata pole meile maksuametnike ja teiste sotsialistide poolt eeskujuks toodud arenenud progresseeruva maksukoormusega riikides võimud (vähemalt teoreetiliselt) lahutatud.